ກອງ​ປະຊຸມ​ຄະນະ​ກໍາມະການ​ຮ່ວມເຂດ​ການ​ຄ້າ​ເສລີ​ອາ​ຊຽນ-ຈີນ​ຄັ້ງ​ທີ 6 ທີ່​ຈັດ​ຂຶ້ນ​ທີ່​ຮາ​ໂນ​ຍ ສສ ຫວຽດນາມ ລະຫວ່າ​ງວັນ​ທີ 22-24 ກັນຍາ 2014 ​ເຊີ່ງ​ມີຈຸດປະສົງເພື່ອປຶກສາ​ຫາລື ​ທິດ​ທາງໃນ​ການ​ຍົກ​ລະດັບ​ສັນຍາ​ການ​ຄ້າ​ເສລີ​ອາ​ຊຽນ-ຈີນ ທີ່​​ໄດ້​ຮັບ​ການຮັບຮອງເອົາ​​​​ໂດຍ​ລັດຖະມົນຕີອາຊຽນ-ຈີນ (AEM-MOFCOM) ຄັ້ງ​ທີ 13 ທີ່​​ຈັດ​ຂຶ້ນທີ່​ ນາປີ​ດໍ, ປະ​ເທດ​ມຽນມາ ​ໃນວັນ​ທີ 26 ສິງຫາ 2014. ກອງ​ປະຊຸມ​ສາມາດ​ຕົກລົງ​ໄດ້​ແຜນ​ດຳ​ເນີນ​ງານ (Work Programme 2015) ​ໃນ​ການ​ຍົກ​ລະດັບ​ສັນຍາ​​ ໂດຍ​ຄາດໝາຍ​ໃຫ້​ສໍາ​ເລັດພາຍໃນປີ 2015 ຊຶ່ງ ສປ ຈີນ​ໄດ້​ກ່າວ​ຢໍ້າວ່າ ການ​ຍົກ​ລະດັບ ​ຕ້ອງສໍາເລັດ​ກ່ອນ​​ການສະຫຼຸບ​ການເຈລະຈາ​ຂອບຄູ່ຮ່ວມ​ມື​ເສດຖະກິດ​ຮອບດ້ານ​ລະດັບ​ພາກ​ພື້ນ RCEP​. ໃນແຜນ​ດັ່ງກ່າວໄດ້​ກໍານົດ​ຂອບ​ວຽກ ​ແລະ ​ເພີ່ມ​​ຈໍານວນ​ຄັ້ງ​ຂອງ​ກອງ​ປະຊຸມຂຶ້ນ​ເປັນ​ 3 ຄັ້ງ​ຕໍ່​ປີ​ໃນ​ປີ 2015 ​ເຊິ່ງໃນ​ໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາມີພຽງ 2 ຄັ້ງ​ຕໍ່​ປີ. ພ້ອມ​ນັ້ນ, ຂອບວຽກທີ່​ກໍານົດ​ໃນແຜນດໍາເນີນງານ ໄດ້​ກວມ​ເອົາ 4 ຂົງ​ເຂດ​ວຽກ​ໃຫຍ່ ຄື: 1) ການ​ຄ້າ​ດ້ານ​ສິນຄ້າ, 2)ການ​ຄ້າ​ດ້ານ​ບໍລິການ, 3)ການ​ລົງທຶນ ​ແລະ 4)ການ​ຮ່ວມ​ມື​ດ້ານ​​ເສດຖະກິດ. ໃນລາຍ​ລະອຽດ​​ແຕ່ລະຂົງ​ເຂດ​ວຽກ​ປະກອບ​ມີ​ດັ່ງ​ນີ້:

1.     ການ​ຄ້າ​ດ້ານ​ສິນຄ້າ
·         ​ການ​ລົບ​ລ້າງ​ອັດຕາ​ພາສີ
​ ຄະນະຜູ້ແທນ ຂອງ ຈີນ ​ໄດ້​ອະທິບາຍ​ວ່າ ສປປ ຈີນ ມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ​ທີ່​ຈະສືບ​ຕໍ່​ລົບ​ລ້າງ​ອັດຕາ​ພາສີ​ຂອງ​ຕົນ ເພາະວ່າລະດັບການເປີດຕະຫລາດດ້ານການຄ້າສິນຄ້າຂອງຕົນ ແມ່ນສູງຫລາຍແລ້ວ (ປະມານ 94% ໂດຍສະເລັ່ຍ). ໃນກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ຄະນະຜູ້ນຳຂອງ ສປປ ລາວ ໄດ້ສະແດງຄວາມເຫັນຢ່າງຈະແຈ້ງວ່າ: ໃນຖານະເປັນປະເທດດ້ອຍພັດທະນາ ສປປ ລາວ ໄດ້ໃຫ້ຂໍ້ຜູກພັນໃນການເປີດຕະຫລາດດ້ານຄ້າສິນຄ້າ​​ສູງແລ້ວ ຄື ປະມານ 97% ຂອງ​ຈໍານວນ​ລາຍການ​ສິນຄ້າ​ທັງ​ໝົດຂອງຕົນ ຊຶ່ງຢູ່​ໃນ​ລະດັບ​ສູງ​​ເປັນ​ອັນດັບ​ສາມ​​ໃນ​ຈໍານວນ 11 ປະ​ເທດ ຖັດຈາກ ສິງກະ​ໂປ ​ແລະ ບຣູ​ໄນ.​
·         ການ​ສ້າ​ງຄູ່​ມື​ໂອນ​ຖ່າ​ຍລະຫັດ​ພາສີ
ການ​ໂອນ​ຖ່າຍ​ລະຫັດ​ພາສີຈາກ​ລະບົບ​ປີ 2007 ມາ​ເປັນລະບົບ​ປີ 2012 ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ສຶບຕໍ່ປຶກສາຫາລື ກ່ຽວກັບ 3 ຫລັກການ ຫລື​ 3 ທາງເລືອກໃນການ​ໂອນ​ຖ່າຍ​ລະຫັດ​ພາສີ ແຕ່ອາຊຽນ ແລະ ຈີນຍັງມີຄວາມເຫັນແຕກຕ່າງກັນກ່ຽວກັບທາງເລືອກ ທີ 3.
·         ວຽກ​ງານແຫຼ່ງກໍາ​ເນີ​ດສິນຄ້າ
​​​ ໜ່ວຍງານ (Working Group)ວ່າ​ດ້ວຍ​ແຫຼ່ງກໍາ​ເນີ​ດສິນຄ້າ​ ​ແລກປ່ຽນ​ຄໍາ​ເຫັນ​ທີ່​ມີ​ເນື້ອ​ໃນ​ສໍາຄັນ​ດັ່ງ​ນີ້:
1)     ​ການ​ສະ​ຫຼຸບ​ຮ່າງ​ສັນຍາ ROO ສະບັບ​ໃໝ່ ຊຶ່ງ​ຝ່າຍ​ຈີນ​ໄດ້​ມີ​ຄໍາ​ເຫັນ​ ​ແລະ ສະ​ເໜີ​ປັບປຸງ​ຄືນ (counter proposal) ​ໃນ​ບາງ​ຈຸດ​ຕໍ່​ຮ່າງ​ທີ່​ສະ​ເໜີ​ໂດຍ​ອາ​ຊ່ຽນ ​ໃນ​ກອງ​ປະຊຸມ​ໄດ້​ແລກປ່ຽນ​​ຄໍາ​ເຫັນ​ເພື່ອ​ຄວາມ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ຕໍ່ counter proposal ຂອງ ສປ ຈີນ​ທີ່​ໄດ້​​ຍື່ນ​ສົ່ງ​ສະມາຊິກ​ກ່ອນ​ໜ້າ​ນີ້;
2)    ການ​ຮັບຮອງ​ເອົາ​ລາຍການ​ສິນຄ້າ​ທີ່​ມີ​ລະບຽບ​ການສະ​ເພາະ (Product Specific Rules-PSR), ຜ່ານ​ມາ​ອາ​ຊຽນ​ໄດ້​ຍື່ນ​ບັນຊີ​ລາຍການ​ສິນຄ້າ​ທີ່​ມີ​ລະບຽບ​ການສະ​ເພາະ​ສໍາລັບ​ແຕ່ລະ​ຜະລິດ​ຕະພັນ​ໃຫ້ ສປ ຈີນ​ພິຈາລະນາ, ​ໃນ​ກອງ​ປະຊຸມ ສປ ຈີນ​ໄດ້​ມີ​ຄໍາ​ເຫັນ​ຕໍ່​ຂໍ້​ສະ​ເໜີວ່າ​ປະມານ 80% ​ໃນ PSR list ສະ​ເໜີ​ໃຫ້​ນໍາ​ໃຊ້​ລະບຽບ Regional Value Contain-RVC 40% . ນອກ​ນັ້ນ, ສປ ຈີນ​ ຍັງ​ມີ​ຄໍາ​ເຫັນ​ວ່າ ​ໃນ​ບາງ​ກຸ່ມ​ສິນຄ້າ​  ນໍ​າ​ໃຊ້​ພຽງ RVC ຫຼື Change in Tariff Classification (CTC) ຊະ​ນິດ​ດຽວ​ກໍ່​ຈະ​ສາມາດ​ຢັ້ງຢືນ​ແຫຼ່ງກໍາ​ເນີດ​ໄດ້​ແລ້ວ, ສະ​ນັ້ນ ສປ ຈີນ ຈະ​ສະ​ເໜີ​ໃຫ້​ອາ​ຊຽນພິຈາລະນາ​ຄືນ​ໃໝ່​ຕໍ່​ສິນຄ້າ​ເຫຼົ້າ​;
3)    ການປັບປຸງຂັ້ນຕອນການຢັ້ງຢືນ OCP, ສປ ຈີນ ສະເໜີໃຫ້ມີການປັັບຂັ້ນຕອນດັ່ງກ່າວ, ແຕ່ອາຊຽນຕ້ອງການປືກສາພາຍໃນກ່ອນ ເນື່ອງຈາກຂັ້ນຕອນປັດຈຸບັນຫາກໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ.
4)    ແຜນວຽກງານຕໍ່ໜ້າ ກອງປະຊຸມ JC ໄດ້ເຫັນດີໃນໜ່ວຍງານຈັດກອງປະຊຸມຕື່ມອີກເທື່ອໜຶ່ງກ່ອນຈະມີກອງປະຊຸມ JC ຄັ້ງຕໍ່ໄປ.
·         ຂັ້ນ​ຕອນດ້ານ​ອັດຕາ​ພາສີ ​ແລະ ການ​ອໍານວຍຄວາມ​ສະດວກ​ດ້ານ​ການ​ຄ້າ
ກອງປະຊຸມສືບຕໍ່ແລກປ່ຽນຄໍາເຫັນຕໍ່ຮ່າງສັນຍາ CPTF ຊຶ່ງ​​ຍັງ​ມີ 3 ມາດຕາ​ທີ່​ຍັງ​ບໍ່​ຕົກລົງ​ກັນ​ໄດ້ ​ເຊັ່ນ: ມາດຕາ 10, 11 ​ແລະ 12. ສປ ຈີນ ມີ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງຍາກ​ໃນ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ ພ້ອມ​ນັ້ນ​ກໍ່​ຮຽກຮ້ອງ​ໃຫ້​ອາ​ຊຽນ​ເຂົ້າ​ໃຈສະພາບ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງຍາກ​ຂອງ ສປ ຈີນ​ຕື່ມ​ເນື່ອງ​ຈາກ​ບໍລິ​ມາດ​ການ​ຄ້າ​ຂອງ ສປ ຈີນ​​ມີ​ຈໍານວນ​ມະຫາສານ ​ແລະ ​ເຫັນ​ວ່າ​​ຈະ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ຍາກທີ່​ເຈົ້າ​ໜ້າ​ທີ່​ພາສີ​ຈະປະຕິບັດ​ຕາມ​ມາດຕາ​ເຫຼົ່າ​ນັ້ນ.

2.    ການ​ຄ້າ​ດ້ານ​ການ​ບໍລິການ

ການ​ຄ້າ​ດ້ານ​ການ​ບໍລິການ​​ໃນ​ຂອບ​ສັນຍາ​ການ​ຄ້າ​​ເສລີ​ອາ​ຊຽນຈີນ​ ປັດຈຸບັນ​ນີ້​ແມ່ນ​ສໍາ​ເລັດ​ການ​ເປີດ​ເສລີ​ສອງ​ຄັ້ງ​ແລ້ວ (2nd package of commitment), ກອງ​ປະຊຸມ​ເຫັນ​ດີ​ໃຫ້​ໜ່ວຍ​ງານ​ການ​ຄ້າ​ດ້ານການ​ບໍລິການກັບ​ຄືນ​ມາ​ສືບ​ຕໍ່​ຄົ້ນຄວ້າ​ຄວາມ​ເປັນ​ໄປ​ໄດ້​ໃນ​ການ​ເປີດ​ເສລີ​ຄັ້ງ​ທີ 3 ຕາມ​ທີ່​​ໄດ້​ຕົກລົງ​ໃນ​ສັນຍາ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ການ​ຍົກ​ລະດັບ​ສັນຍາ.   ​

3.    ການ​ລົງທຶນ

ກອງ​ປະຊຸມ​ຊຸດ​ນີ້​ ຝ່າຍ​ອາ​ຊຽນຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ມີ​ປະ​ທານ​ໜ່ວຍ​ງານ​ວຽກ​ການ​ລົງທຶນ ຊຶ່ງ​ໄທ​ໄດ້​ສະ​ເໜີ​​ເປັນ​ປະທານ​​ ​ແຕ່​​ຕົວ​​ແທນ​ລົງທຶນ​ຂອງ​ໄທ​ບໍ່​ສາມາດ​ມາ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​​ໄດ້​ໃນ​ກອງ​ປະຊຸມ​ຊຸດ​ນີ້. ​

4.    ການ​ຮ່ວມ​ມື​ດ້ານ​​ເສດຖະກິດ

ກອງ​ປະຊຸມ​ໄດ້​ປຶກສາ​ກັນ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ນໍາ​ໃຊ້​ທຶນ​ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ​ຂອງ​ລັດຖະບານ​ຈີນ​ໃນ​ການ​ຈັດ​ກິດຈະ​ກໍາ​ຍົກ​ລະ​ດັບ​ຄວາມ​ສາມາດ​ໃນ​ແຕ່ລະ​ຂົງ​ເຂດ, ​​​ໂດຍ​ອີງ​ໃສ່​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ໃນ​ໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາ​ເຫັນ​ວ່າ ຂັ້ນ​ຕອນ​ການ​ອະນຸມັດ​ຂອງ​ລັດຖະບານ​ຈີນ​ ຍັງ​ມີ​ຄວາມ​ສັບສົນ ​ແລະ ​​ໃຊ້​ເວລາ​ຫຼາຍ​ເກີນ​ໄປ ​ເຮັດ​ໃຫ້​ສະມາຊິກ​ອາ​ຊຽນຫຼາຍ​ປະ​ເທດ​ມີ​ຄວາມ​ຂັດຂ້ອງ​ຕໍ່​ວິທີ​ການ​ອະນຸມັດ​ໂຄງການ​ດັ່ງກ່າວ. ຕໍ່​ຂໍ້​ຂ້ອງ​ໃຈ​ຝ່າຍ​ຈີນ​​ເຫັນ​ດີ​ທີ່​ຈະ​ປັບປຸງ​ຂອດ​ຂັ້ນ​ອະນຸມັດ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ສະດວກ​ຂຶ້ນ​ກວ່າ​ເກົ່າ ​ໂດຍ​ບໍ່​ຈໍາ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ໄປ​ຜ່ານ​ສະຖານທູດ​ຄື​​ເມື່ອ​ກ່ອນ.

ນອກ​ນີ້ ກອງ​ປະຊຸມ​ຍັງ​ໄດ້​ຮັບ​ຮູ້​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ປະສານ​ງານ​ຂອງ​ກອງ​ເລຂາ WTO ທີ່​ຕ້ອງການ​​ໃຫ້​ຄະນະ​ກໍາມະການ​ການ​ຄ້າ​ເສລີ​ອາ​ຊຽນຈີນແຈ້ງ ​ກ່ຽວ​ກັບ​ຄວາມ​ສອດຄ່ອງ​ຂອງ​ສັນຍາ​ການ​ຄ້າ​ເສລີ​ ໃຫ້​ແກ່​ຄະນະ​ກໍາມະການ​ວ່າ​ດ້ວຍ​ສັນຍາ​ການ​ຄ້າ​ພາກ​ພື້ນ ຂອງ WTO ເພື່ອດຳເນີນຂັ້ນຕອນທົບທວນຄວາມສອດຄ່ອງດັ່ງກ່າວ. ສປປ ລາວ ຈໍາເປັນຈະຕ້ອງປັບປຸງລະດັບການເປີດໃນຂະແໜງການດ້ານການຄ້າດ້ານບໍລິການຕື່ມ ຊື່ງຍັງຈໍາກັດຫຼາຍ ມີພຽງ 19 ຂະແໜງຫຍ່ອຍ ເມືອທຽບໃສ່ລະດັບການເປີດໃນຂອບ WTO ທີ່ມີເຖີງ 79 ຂະແໜງຫຍ່ອຍ.

ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ໄດ້ສຸມໃສ່ປຶກສາຫາລືກ່ຽວກັບບັນດາອົງປະກອບ (Elements)ທີ່ໄດ້ກຳນົດໄວ້ໃນສັນຍາການຄ້າເສລີອາຊຽນ-ຈີນ ສະບັບເປີດກວ້າງ ຊຶ່ງໄດ້ຮັບການຮັບຮອງເອົາແລ້ວ ໂດຍລັດຖະມົນຕີເສດຖະກິດອາຊຽນແລະລັດຖະມົນຕີການຄ້າຂອງຈີນ. ທຸກຝ່າຍລ້ວນແຕ່ຮັບຮູ້ຄວາມສຳຄັນຂອງສັນຍາສະບັບນີ້ ແລະ ພະຍາຍາມເຮັດແນວໃດໃຫ້ຕົນເອງໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດສູງສຸດ. ເຖີງວ່າ ແຕ່ລະປະເທດຈະມີບູລິມະສິດແຕກຕ່າງກັນແຕ່ກໍໄດ້ໃຫ້ຄວາມຮ່ວມມືດີໃນການເຈລະຈາດ້ວຍທັດສະນະທີ່ສ້າງສັນ ຊຶ່ງຈະເຮັດໃຫ້ສັນຍາສະບັບເປີດກວ້າງມີຄຸນນະພາບດີ,ຕ່າງຝ່າຍຕ່າງໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດທີ່ພໍໃຈ ແລະ ສາມາດສະຫລຸບການເຈລະຈາໃນປີ 2015 ຕາມແຜນການ.

ສຳຫລັບ ສປປ ລາວ ສັນຍາ ສະບັບເປີດກວ້າງ ຈະມີທັງໂອກາດ ແລະ ສິ່ງທ້າທາຍ. ໂອກາດ ຫລັກຄື: ຕະຫລາດສົ່ງອອກຂອງລາວ ແລະ ການລົງທຶນຈາກຈີນມາລາວ ຈະໄດ້ຮັບການຂະຫຍາຍກ້ວາງອອກ ແຕ່ສິ່ງທ້າທາຍທີ່ລາວຈະຕ້ອງຜ່ານຜ່າ ຄື: ການກະກຽມຄວາມພ້ອມພາຍໃນຂອງລາວເຮົາເອງ. ຖ້າບໍ່ມີຄວາມພ້ອມທາງດ້ານການຄຸ້ມຄອງມະຫາພາກ ແລະ ດ້ານຄຸນນະພາບຂອງການຜະລິດ ລາວຈະບໍ່ໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດເທົ່າທີ່ຄວນ.

ຍ້ອນຄຳໜຶງເຖີງໂອກາດ ແລະ ສິ່ງທ້າທາຍ ດັ່ງກ່າວ  ຄະນະເຈລະຈາ ຂອງ ລາວ ຈຶ່ງ ນຳໃຊ້ວິທີການເຈລະຈາ(Negotiation Approach) ແບບເປີດ ແລະ ປິດ. ເປີດສິ່ງທີ່ ລາວໄດ້ຜົນປະໂຫຍດ ແລະ ປິດສິ່ງທີ່ລາວເສຍປຽບ ບໍ່ສາມາດແຂ່ງຂັນ ເພື່ອມີເວລາປັບຕົວ ໂດຍສະເພາະຂົງເຂດການຄ້າດ້ານສິນຄ້າ ແລະ ການຄ້າບໍລິການ.

 

ທ່ານຄິດວ່າຂໍ້ມູນນີ້ມີປະໂຫຍດບໍ່?
ກະລຸນາປະກອບຄວາມຄິດເຫັນຂອງທ່ານຂ້າງລຸ່ມນີ້ ແລະຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງເນື້ອຫາຂອງພວກເຮົາ.
You can provide comment/feedback on draft legislation to relevant government agencies for improvement before entering into force.
ຖ້າທ່ານມີຄໍາແນະນໍາ/ຂໍ້ສະເໜີ ຕໍ່ ຮ່າງ ນິຕິກໍາ ເພື່ອຊ່ວຍອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດນໍາເຂົົ້າ ເເລະ ສົ່ງອອກ ຂອງ ທ່ານ, ກະລຸນາດໍາເນີນການຕື່ມແບບຟອມນີ້.

ຂົງເຂດການດໍາເນີນທຸລະກິດ
 
ສາມາດໃຫ້ຂໍ້ມູນສະເພາະ ກ່ຽວກັບ ນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ເປັນອຸປະສັກ ຫຼື ສິ່ງທ້າທາຍໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດຂອງທ່ານ.

ຕົວຢ່າງ: ມາດຕາ 8 ຂອງ (ຮ່າງ) ຂໍ້ຕົກລົງ ວ່າດ້ວຍການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟແລະ ນໍ້າມັນຫຼໍ່ລື່ນ, ເລກທີ.........../ອຄ, ວັນທີ........... ມີນາ 2025. (300 ຄໍາ)

ຜົນກະທົບຂອງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ຕໍ່ການທຸລະກິດຂອງທ່ານແມ່ນຫຍັງ?

ຕົວຢ່າງ: ຂ້ອຍໄດ້ໃຊ້ເວລາຢ່າງໜ້ອຍສອງເດືອນໃນຂັ້ນຕອນຜ່ານແຜນການນໍາເຂົ້າປະຈໍາປີ (Master List) ຂອງບັນດາຂະເເໜງການຂອງລັດ ທີ່ເຫັນວ່າມີຫຼາຍພາກສ່ວນ, ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງ ຫຼື ໃຊ້ເວລາດົນ ເກີນໄປ. (300 ຄໍາ)

ຂໍ້ສະເໜີ ເພື່ອປັບປຸງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ສາມາດຊ່ວຍແກ້ໄຂສິ່ງທ້າທາຍຂອງ ທ່ານ?

ຕົວຢ່າງ: ຂໍ້ກໍານົດສໍາລັບໄລຍະເວລາໃນການອະນຸມັດ/ຮັບຮອງເເຜນ Master List ໃຫ້ສັ້ນເຂົ້າ. (300 ຄໍາ)

ຜ່ານມາທ່ານສະເໜີຄໍາເເນະນໍານີ້ ຫາອົງການຂອງລັດຖະບານໃດບໍ່?
ຂໍ້ມູນຕິດຕໍ່
ທ່ານ ຕ້ອງການໃຫ້ພວກເຮົາເປີດເຜີຍຄໍາເຫັນຂອງທ່ານຕໍ່ສາທາລະນະ ຫຼື ບໍ່?