ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການກະຊວງກະສິກຳ ແລະ ປ່າໄມ້, ທ່ານ ດຣ ພວງປຼາລີສັກ ປະວໍວຽງຄຳ ໄດ້ລາຍງານຄວາມຄືບໜ້າຂອງວຽກງານດັ່ງກ່າວ ໃນກອງປະຊຸມສຳມະນາທີ່ຈັດຂື້ນທີ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນຜ່ານມາ ເພື່ອເພີ່ມທະວີຄວາມເຂົ້າໃຈກ່ຽວກັບແຜນປະຕິບັດວຽກງານ ການບັງຄັບໃຊ້ກົດໝາຍ, ການຄຸ້ມຄອງຂອງລັດຖະບານ, ແລະ ການຄ້າປ່າໄມ້, ຊື່ງແມ່ນການຕອບຮັບຕໍ່ສະຫະພັນເອີຣົບ ສຳຫລັບການຄ້າໄມ້ແບບຜິດກົດໝາຍ.

ການນຳໃຊ້ປ່າໄມ້ຄວນຕ້ອງມີການບໍລິຫານຈັດການ ຜ່ານລະບຽບການ ແລະ ອີງຕາມຂະບວນການທີ່ວາງໄວ້ໃນນະໂຍບາຍຂອງລັດຖະບານ. ເຊິ່ງຄວນຈະນອນໃນທິດທາງດຽວ ກັບບັນດາກົນໄກ  ແລະ ລະບຽບການຂອງຄູ່ຮ່ວມການຄ້າປະເທດຕ່າງໆ.

ໂດຍການສະໜັບສະໜູນຂອງຫ້ອງການຜູ້ຕາງໜ້າສະຫະພັນເອີລົບປະຈຳ ສປປ ລາວ ແລະ ສະຖານບັນປ່າໄມ້ຂອງເອີລົບ, ກົມກວດກາປ່າໄມ່້ໄດ້ເລີ່ມສືກສາຂໍ້ມູນເພື່ອສະເໜີຄວາມຮູ້ພື້ນຖານຂອງ ການບັງຄັບໃຊ້ກົດໝາຍ, ການຄຸ້ມຄອງຂອງລັດຖະບານ ແລະ ການຄ້າໄມ້ຢູ່ລາວ ໃນປີ 2010.

ການສຶກສາເບື້ອງຕົ້ນສຳເລັດ ໃນປີ 2011 ແລະ ການສຶກສາກ່ຽວກັບປ່າໄມ້ຂອງລາວ ໄດ້ສຳເລັດໃນປີທີ່ຜ່າມມາ.

ທ່ານ ຍັງໄດ້ກ່າວວ່າ: ລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ໃຫ້ຄວາມສຳຄັນສະເພາະຕໍ່ການສ້າງກົດໝາຍບັງຄັບໃຊ້, ການຕິດຕາມວົງຈອນໜູນວຽນຂອງປ່າໄມ້, ການບໍລິຫານຈັດການ ແລະ ການຄ້າພາຍໃນປະເທດ ໃຫ້ໄດ້ຕາມມາດຕະຖານຂອງສາກົນ. ຈຸດສຸມດັ່ງກ່າວນີ້ແນ່ໃສ່ ເພື່ອສະໜັບສະໜູນການຄ້າ, ການພັດທະນາແບບຢືນຍົງ, ການລົບລ້າງຄວາມທຸກຍາກ ແລະ ຢັ້ງຢືນແຫລ່ງທີ່ມາຂອງໄມ້່ໃນການສົ່ງອອກໄປຍັງສະຫະພາບເອີຣົບ.

ຈາກຜົນໄດ້ຮັບນີ້, ກະຊວງແຜນການ ແລະ ງົບປະມານຂອງລາວ ແລະ ກະຊວງຮ່ວມມື ແລະ ພັດທະນາເສກຖະກິດຂອງເຢຍລະມັນ ໄດ້ເຊັນຂໍ້ຕົກລົງມູນຄ່າ 5.8 ລ້ານຍູໂລ ໃຫ້ແກ່ລາວ ເພື່ອສະໜັບສະໜູນ ແລະ ພັດທະນາແຜນງານການບັງຄັບໃຊ້ກົດໝາຍ, ນະໂຍບາຍການຈັດການບໍລິຫານໄມ້, ລະບົບການຄ້າ ແລະ ຂະບວນການເຈລະຈາ ໃນການເຂົ້າຮ່ວມຂໍ້ຕົກລົງຫຸ້ນສ່ວນໂດຍສະໝັກໃຈລະຫວ່າງປະເທດ ແລະ ສະຫະພັນເອີຣົບ ໃນການຮັບຮອງເຂົ້າໃນ ການບັງຄັບໃຊ້ກົດໝາຍ, ການຄຸ້ມຄອງຂອງລັດຖະບານ, ແລະ ການຄ້າປ່າໄມ້.

ທ່ານຍັງໄດ້ກ່າວວ່າ: ອີງຕາມການສືກສາ ແລະ ສຳຫລວດຂອງປະເທດລາວ ແມ່ນຈະສາມາດດຳເນີນການເຈລະຈາໃນຂໍ້ຕົກລົງດັ່ງກ່າວ.

ການບັງຄັບໃຊ້ກົດໝາຍ, ການຄຸ້ມຄອງຂອງລັດຖະບານ, ແລະ ການຄ້າປ່າໄມ້ ບໍ່ພຽງແຕ່ແນ່ໃສ່ຫລຸດຜ່ອນການຕັດໄມ້ແບບຜິດກົດໝາຍ, ແຕ່ຍັງຊອກຫາວິທີທາງສົ່ງເສີມຄຸ້ມຄອງປ່່າໄມ້ທີ່ດີ. ເປົ້າໝາຍຕົ້ນຕໍອີກຢ່າງກໍ່ຄື ລວມເອົາການມີສ່ວນຮ່ວມໃນທິດທາງການລົບລ້າງຄວາມທຸກຍາກ  ແລະ ການບໍລິຫານຈັດການແຫລ່ງຊັບພະຍາກອນທຳມະຊາດແບບຢືນຍົງ.

ໃນບົດຄຳເຫັນຂອງ ຜູ້ຕາງໜ້າສະຫະພັນເອີລົບປະຈຳ ສປປ ລາວ, ທ່ານ ມີເຊວ ກ໋ອບຟິນ ໃນພິທີກ່າວເປີດກອງປະຊຸມສຳມະນາ ຍັງໄດ້້ທົບທວນການມີສ່ວນຮ່ວມ ໃນການສືບຕໍ່ຫລຸດຜ່ອນການຄອບງໍາປ່າໄມ້ຂອງ ສປປ ລາວ.

ທ່ານກ່າວວ່າ: ສະຫະພັນເອີຣົບ ສະໜັບສະໜູນປະເທດໃນການບໍລິຫານທີ່ເປັນຈິດໜຶ່ງໃຈດຽວໃນການຈັດສັນປ່າໄມ້ ເຊິ່ງຈະບໍ່ພຽງແຕ່ຊ່ວຍໃນການສະກັດກັ້ນການຕັດໄມ້ແບບຜິດກົດໝາຍ ແລະ ສົ່ງເສີມການຮັບປະກັນສຳຫຼັບການນຳເຂົ້າໄມ້ ທີ່ມີແຫລ່ງທີ່ມາຢ່າງຖືກຕ້ອງແລ້ວ ແຕ່ຍັງຕ້ອງການສະໜັບສະໜູນໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາແບບຢືນຍົງ ແລະ ລົບລ້າງຄວາມທຸກຍາກ ເພື່ອບັນລຸເປົ້າໝາຍສະຫະສະວັດຂອງສະຫະປະຊາຊາດອີກດ້ວຍ.

ແຫລ່ງຂໍ້ມູນ: ASIA NEWS NETWORK

ທ່ານຄິດວ່າຂໍ້ມູນນີ້ມີປະໂຫຍດບໍ່?
ກະລຸນາປະກອບຄວາມຄິດເຫັນຂອງທ່ານຂ້າງລຸ່ມນີ້ ແລະຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງເນື້ອຫາຂອງພວກເຮົາ.
You can provide comment/feedback on draft legislation to relevant government agencies for improvement before entering into force.
ຖ້າທ່ານມີຄໍາແນະນໍາ/ຂໍ້ສະເໜີ ຕໍ່ ຮ່າງ ນິຕິກໍາ ເພື່ອຊ່ວຍອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດນໍາເຂົົ້າ ເເລະ ສົ່ງອອກ ຂອງ ທ່ານ, ກະລຸນາດໍາເນີນການຕື່ມແບບຟອມນີ້.

ຂົງເຂດການດໍາເນີນທຸລະກິດ
 
ສາມາດໃຫ້ຂໍ້ມູນສະເພາະ ກ່ຽວກັບ ນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ເປັນອຸປະສັກ ຫຼື ສິ່ງທ້າທາຍໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດຂອງທ່ານ.

ຕົວຢ່າງ: ມາດຕາ 8 ຂອງ (ຮ່າງ) ຂໍ້ຕົກລົງ ວ່າດ້ວຍການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟແລະ ນໍ້າມັນຫຼໍ່ລື່ນ, ເລກທີ.........../ອຄ, ວັນທີ........... ມີນາ 2025. (300 ຄໍາ)

ຜົນກະທົບຂອງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ຕໍ່ການທຸລະກິດຂອງທ່ານແມ່ນຫຍັງ?

ຕົວຢ່າງ: ຂ້ອຍໄດ້ໃຊ້ເວລາຢ່າງໜ້ອຍສອງເດືອນໃນຂັ້ນຕອນຜ່ານແຜນການນໍາເຂົ້າປະຈໍາປີ (Master List) ຂອງບັນດາຂະເເໜງການຂອງລັດ ທີ່ເຫັນວ່າມີຫຼາຍພາກສ່ວນ, ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງ ຫຼື ໃຊ້ເວລາດົນ ເກີນໄປ. (300 ຄໍາ)

ຂໍ້ສະເໜີ ເພື່ອປັບປຸງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ສາມາດຊ່ວຍແກ້ໄຂສິ່ງທ້າທາຍຂອງ ທ່ານ?

ຕົວຢ່າງ: ຂໍ້ກໍານົດສໍາລັບໄລຍະເວລາໃນການອະນຸມັດ/ຮັບຮອງເເຜນ Master List ໃຫ້ສັ້ນເຂົ້າ. (300 ຄໍາ)

ຜ່ານມາທ່ານສະເໜີຄໍາເເນະນໍານີ້ ຫາອົງການຂອງລັດຖະບານໃດບໍ່?
ຂໍ້ມູນຕິດຕໍ່
ທ່ານ ຕ້ອງການໃຫ້ພວກເຮົາເປີດເຜີຍຄໍາເຫັນຂອງທ່ານຕໍ່ສາທາລະນະ ຫຼື ບໍ່?