ວັນທີ 17 ມິນາ 2022, ກົມການນໍາເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງອອກ ໃນນາມຫ້ອງການປະຈໍາກອງເລຂາຄະນະກຳມະການອໍານວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ ຂັ້ນສູນກາງ (ກຄອຄສ) ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລືຄວາມຄືບໜ້າຂອງການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງນິຕິກໍາທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ກັບຄໍາສັ່ງ ເລກທີ 12/ນຍ ຄັ້ງທີ່ II ຂຶ້ນ ທີ່ໂຮງແຮມລາວພຣາຊາ ເຊິ່ງໃຫ້ກຽດເປັນປະທານ ໂດຍ ທ່ານ ມົວວິໄຊ ປາລີ, ຮອງຫົວໜ້າກົມການນໍາເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງອອກ ເຊິ່ງມີບັນດາທ່ານ ຮອງຫົວໜ້າກົມ, ຫົວໜ້າພະແນກ, ຮອງຫົວໜ້າພະແນກ ແລະ ວິຊາການ ທີ່ຕາງໜ້າຈາກຂະແໜງການກ່ຽວເຂົ້າຮ່ວມ ລວມທັງໝົດ 50 ທ່ານ.\

 

ຈຸດປະສົງຂອງກອງປະຊຸມໃນຄັ້ງນີ້ ແມ່ນນໍາສະເໜີ ຫຼື ທົບທວນຄືນ ເພື່ອທໍາຄວາມເຂົ້າໃຈເລີກເຊິ່ງບາງເນື້ອໃນທິດສະດີກ່ຽວກັບ ມາດຕະການທາງດ້ານການຄ້າທີ່ບໍ່ແມ່ນອັດຕາພາສີ (NTMs) ແລະ ປຶກສາຫາລືຄວາມຄືບໜ້າຂອງການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງບາງນິຕິກໍາ ທີ່ໄດ້ກໍານົດໃນເອກະສານຊ້ອນທ້າຍ 01 ຂອງຄໍາສັ່ງ 12/ນຍ ແລະ ມາດຕະການທາງດ້ານການຄ້າທີ່ບໍ່ແມ່ນພາສີ (NTMs) ຂອງບັນດາຂະແໜງການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ.

ນັບແຕ່ມື້ອອກຂໍ້ຕົກລົງສະບັບເລກທີ 002/ຄອຄສ, 02 ກໍລະກົດ 2020 ຮັບຮອງເອົານິຕິກໍາ ແລະ ແຜນການສ້າງ, ປັບປຸງນິຕິກໍາ ກ່ຽວກັບການອອກອຸນະຍາດ, ຢັ້ງຢືນນໍາເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງອອກ ແລະ ການເຄື່ອນຍ້າຍ ສິນຄ້າ (ເອກະສານຊ້ອນທ້າຍ 01) ຂອງຄໍາສັ່ງ 12/ນຍ ປະກອບມີ 51 ມາດຕະການ ເຖິງປະຈຸບັນແມ່ນ ໄດ້ສ້າງ ແລະປັບປຸງ ສໍາເລັດແລ້ວ 20 ມາດຕະການ, ກໍາລັງດໍາເນີນການ ຈໍານວນ 26 ມາດຕະການ ແລະ ຍັງບໍ່ມີຄວາມຄືບໜ້າ ຈໍານວນ 05 ມາດຕະການ ເຊິ່ງທຸກພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຈະຕ້ອງໄດ້ສືບຕໍ່ຄົ້ນຄວ້າປັບປຸງໃຫ້ສໍາເລັດ.

ທ່ານ ມົວວິໄຊ ປາລີ ໄດ້ກ່າວທີ່ປະຊຸມວ່າ: “ມາດຕະການທາງດ້ານການການຄ້າທີ່ບໍ່ແມ່ນພາສີ ເປັນເຄື່ອງມືໃຫ້ບັນດາປະເທດນິຍົມໃຊ້ເຂົ້າໃນການກີດຂວາງທາງດ້ານການຄ້າ ຖືກນໍາໃຊ້ນັບມື້ນັບຫຼາຍຂື້ນ ຫຼື ຄິດເປັນປະມານ 90% ຂອງການຄ້າໂລກ ໂດຍສະເພາະແມ່ນ ມາດຕະການດ້ານສຸຂານາໄມ ແລະ ສຸຂານາໄມພືດ (SPS), ສິ່ງກີດຂວາງດ້ານເຕັກນິກຕໍ່ການຄ້າ (TBT) ແລະ ອື່ນໆ ເຊິ່ງ ສປປ ລາວ ເຮົາເອງກະມີການນໍາໃຊ້ມາດຕະການເຫຼົ່ານີ້ເຊັນດຽວກັນ ທີ່ນອນໃນ 51 ມາດຕະການ ທີ່ເຫັນວ່າ ຍັງບໍ່ສົມເຫດສົມຜົນ ກາຍເປັນສິ່ງກີດຂວາງທາງດ້ານການຄ້າ ທີ່ຕ້ອງໄດ້ສ້າງ ແລະ ປັບປຸງໃຫ້ສໍາເລັດຕາມແຜນການທີ່ກໍານົດ”.

ໃນກອງປະຊຸມ ຜູ້ຕາງໜ້າຈາກແຕ່ລະພາກສ່ວນໄດ້ນໍາສະເໜີຄວາມຄືບໜ້າຂອງການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງນິຕິກໍາ ທີ່ຕິດພັນກັບຂະແໜງການຕົນ ເຊິ່ງມີນິຕິກໍາຫຼາຍສະບັບກໍາລັງດໍາເນີນການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງ ທີ່ນອນໃນ 26 ມາດຕະການ ຄາດວ່າຈະສໍາເລັດພາຍໃນປີ 2022 ຫຼື ຕົ້ນປີ 2023. ຕອນທ້າຍຂອງກອງປະຊຸມ ທ່ານ ປະທານ ຕີລາຄາສູງຕໍ່ຜົນສໍາເລັດຂອງກອງປະຊຸມ ໂດຍລວມ ແມ່ນມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຕິຜົນສູງ. ນອກຈາກນີ້,  ກໍໄດ້ຮຽກຮ້ອງໃຫ້ບັນດາຂະແໜງການກ່ຽວຂ້ອງຈົ່ງສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຄໍາສັ່ງ 12/ນຍ ໃຫ້ສໍາເລັດຕາມແຜນການທີ່ວາງໄວ້. ສໍາລັບບາງມາດຕະການທີ່ຍັງບໍ່ມີຄວາມຄືບໜ້າ ສະເໜີໃຫ້ພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ເຮັດລາຍງານຂໍທິດຊີ້ນໍາຂັ້ນເທິງ ເພື່ອຮັບປະກັນຜົນສຳເລັດໃນການສ້າງ ແລະ ປັບປຸງ ຂອງຂະແໜງການຕົນ.

ທ່ານຄິດວ່າຂໍ້ມູນນີ້ມີປະໂຫຍດບໍ່?
ກະລຸນາປະກອບຄວາມຄິດເຫັນຂອງທ່ານຂ້າງລຸ່ມນີ້ ແລະຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງເນື້ອຫາຂອງພວກເຮົາ.
You can provide comment/feedback on draft legislation to relevant government agencies for improvement before entering into force.
ຖ້າທ່ານມີຄໍາແນະນໍາ/ຂໍ້ສະເໜີ ຕໍ່ ຮ່າງ ນິຕິກໍາ ເພື່ອຊ່ວຍອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດນໍາເຂົົ້າ ເເລະ ສົ່ງອອກ ຂອງ ທ່ານ, ກະລຸນາດໍາເນີນການຕື່ມແບບຟອມນີ້.

ຂົງເຂດການດໍາເນີນທຸລະກິດ
 
ສາມາດໃຫ້ຂໍ້ມູນສະເພາະ ກ່ຽວກັບ ນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ເປັນອຸປະສັກ ຫຼື ສິ່ງທ້າທາຍໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດຂອງທ່ານ.

ຕົວຢ່າງ: ມາດຕາ 8 ຂອງ (ຮ່າງ) ຂໍ້ຕົກລົງ ວ່າດ້ວຍການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟແລະ ນໍ້າມັນຫຼໍ່ລື່ນ, ເລກທີ.........../ອຄ, ວັນທີ........... ມີນາ 2025. (300 ຄໍາ)

ຜົນກະທົບຂອງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ຕໍ່ການທຸລະກິດຂອງທ່ານແມ່ນຫຍັງ?

ຕົວຢ່າງ: ຂ້ອຍໄດ້ໃຊ້ເວລາຢ່າງໜ້ອຍສອງເດືອນໃນຂັ້ນຕອນຜ່ານແຜນການນໍາເຂົ້າປະຈໍາປີ (Master List) ຂອງບັນດາຂະເເໜງການຂອງລັດ ທີ່ເຫັນວ່າມີຫຼາຍພາກສ່ວນ, ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງ ຫຼື ໃຊ້ເວລາດົນ ເກີນໄປ. (300 ຄໍາ)

ຂໍ້ສະເໜີ ເພື່ອປັບປຸງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ສາມາດຊ່ວຍແກ້ໄຂສິ່ງທ້າທາຍຂອງ ທ່ານ?

ຕົວຢ່າງ: ຂໍ້ກໍານົດສໍາລັບໄລຍະເວລາໃນການອະນຸມັດ/ຮັບຮອງເເຜນ Master List ໃຫ້ສັ້ນເຂົ້າ. (300 ຄໍາ)

ຜ່ານມາທ່ານສະເໜີຄໍາເເນະນໍານີ້ ຫາອົງການຂອງລັດຖະບານໃດບໍ່?
ຂໍ້ມູນຕິດຕໍ່
ທ່ານ ຕ້ອງການໃຫ້ພວກເຮົາເປີດເຜີຍຄໍາເຫັນຂອງທ່ານຕໍ່ສາທາລະນະ ຫຼື ບໍ່?