ສະພາບການລະບາດຂອງພະຍາດໂຄວິດ-19 ໃນທົໍ່ວໂລກ ແລະ ພາກພືີ້ນຮອດກາງປີ 2021 ນີີ້ ຍັງມີຄວາມ ໜັກໜ່ວງ ເຖິງແມ່ນວ່າອັດຕາການສັກວັກຊີນປ້ອງກັນພະຍາດດັັ່ງກ່າວ ໄດ້ເພີັ່ມຂ ຶ້ນຢ ່ຫຼາຍປະເທດແລ້ວກໍຕາມ. ຢ ່ປະເທດເຮົາ ກໍເກີດມີການແພ່ລະບາດ ຮອບທີ 2. ຊ ໍ່ງຈໍານວນຜູ້ຕິດເຊືີ້ອອາດມີໜ້ອຍ ທຽບກັບບັນດາປະເທດໃນໂລກ, ແຕ່ຖ້າທຽບໃສ່ຄວາມສາມາດຮອງຮັບຂອງລະບົບສາທາລະນະສຸກ ກໍຄື ບຸກຄະລາກອນທາງການແພດຂອງປະເທດເຮົາ ເຫັນວ່າຢູ່ໃນລະດັບທີໍ່ໜ້າເປັນຫ່ວງຫ າຍ. ສະນັີ້ນ, ລັດຖະບານຈ ໍ່ງໃຫ້ຄວາມສໍາຄັນຕໍໍ່ການສະກັດກັີ້ນແຕ່ຫົວທີ, ລວມທັງເລັໍ່ງບັນເທົາຜົນກະທົບທີໍ່ເກີດຂ ີ້ນຕໍໍ່ເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມ ກໍຄື ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດ ແລະ ປະຊາຊົນ ຄວບຄູ່ກັບການເລັໍ່ງສັກວັກຊີນ, ຈົນເຮັດໃຫ້ຈໍານວນຜູ້ຕິດເຊືີ້ອລາຍວັນຫຼຸດລົງຢ່າງຕໍໍ່ເນືໍ່ອງ, ສາມາດປະຄັບປະຄອງເສດຖະກິດໃຫ້ຍັງສາມາດເດີນໜ້າຕໍໍ່ໄປໄດ້ ແລະ ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ ໄດ້ຮັບການແກ້ໄຂໂດຍພືີ້ນຖານ. ສະນັີ້ນ, ໂດຍລວມແລ້ວເສດຖະກິດໃນໄລຍະຕົີ້ນປີ 2021 (ໄຕມາດ1) ມີຫ າຍດ້ານຕັີ້ງໜ້າ ເປັນຕົີ້ນແມ່ນ ການຟືີ້ນຕົວຂອງການທ່ອງທ່ຽວພາຍໃນ, ການສົໍ່ງອອກທີໍ່ເພີໍ່ມຂ ີ້ນ, ການລົງທ ນທີໍ່ຟົດຟືີ້ນກວ່າເກົໍ່າ ແລະ ໂຄງການໃຫຍ່ລະດັບຊາດຕ່າງໆ ຍັງສືບຕໍໍ່ປະຕິບັດໄດ້ດີ. ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ, ຄວາມບໍໍ່ແນ່ນອນກ່ຽວກັບການລະບາດຂອງພະຍາດນັບແຕ່ໄຕມາດ 2 ເປັນຕົີ້ນມາ ການຟືີ້ນຕົວຂອງເສດຖະກິດໂລກ ແລະ ພາກພືີ້ນ, ລວມທັງບັນຫາຄວາມຂັດແຍ່ງຕ່າງໆທາງດ້ານການເມືອງ ແລະ ເສດຖະກິດຂອງຫ າຍປະເທດພາຍນອກ ລ້ວນແລ້ວແຕ່ເປັນສິໍ່ງທ້າທາຍຕໍໍ່ການຟືີ້ນຕົວຂອງເສດຖະກິດລາວ ແລະ ການບັນລຸຄາດໝາຍດ້ານການເຕີບໂຕຂອງເສດຖະກິດແຫ່ງຊາດ ໝົດປີ 2021, ການຈັດຕັີ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ 5 ປີ ຄັີ້ງທີ 9, ການບັນລຸເງືໍ່ອນໄຂການຫຼຸດພົີ້ນອອກຈາກສະຖານະພາບປະເທດດ້ອຍພັດທະນາ (LDC) ແລະ ບັນດາເປົີ້າໝາຍການພັດທະນາແບບຍືນຍົງ (SDGs).

    ໃນສະພາບທີັ່ຍັງມີຄວາມບໍັ່ແນ່ນອນດັັ່ງກ່າວ, ຍັງມີຫຼາຍບັນຫາທີັ່ຕ້ອງໄດ້ສືບຕໍັ່ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງ ແລະ ແກ້ໄຂ ເພືັ່ອປະຄັບປະຄອງໃຫ້ເສດຖະກິດສາມາດຂະຫຍາຍຕົວຕໍັ່ເນືັ່ອງ ແລະ ຍືນຍົງ. ສິັ່ງດັັ່ງກ່າວ ໄດ້ຮຽກຮ້ອງໃຫ້ມີການຕິດຕາມ ແລະ ປະເມີນສະພາບດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມເປັນແຕ່ລະໄລຍະ, ໂດຍສະເພາະແມ່ນໄລຍະການແພ່ລະບາດຂອງພະຍາດໂຄວິດ-19 ຮອບທີ 2. ສະນັຶ້ນ, ສະຖາບັນວິທະຍາສາດເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ ຈ ັ່ງໄດ້ມອບໝາຍໃຫ້ບັນດາສ ນວິຊາການອ້ອມຂ້າງສະຖາບັນ ເປັນໃຈກາງຄົີ້ນຄວ້າສະພາບເສດຖະກິດ ແລະ ສັງຄົມໃນໄລຍະການແພ່ລະບາດຂອງພະຍາດ ໂຄວິດ-19 ຮອບສອງ ເພືັ່ອສະໜອງຂໍຶ້ມ ນທີັ່ຈໍາເປັນໃຫ້ແກ່ພັກ ແລະ ລັດຖະບານ ໃນການຮັບມືກັບສະພາບການ ແລະ ວາງແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໃນແຕ່ລະໄລຍະ, ສະໜອງຂໍຶ້ມ ນຂ່າວສານດ້ານເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ໃຫ້ແກ່ມວນຊົນ, ສະຖາບັນການສ ກສາ, ພາກທຸລະກິດ, ບັນດາກະຊວງ ແລະ ອົງການຈັດຕັຶ້ງຕ່າງໆ ທັງພາຍໃນ ແລະ ສາກົນ ເພືັ່ອເປັນບ່ອນອີງໃຫ້ແກ່ການຄົຶ້ນຄວ້າ, ການວາງແຜນທຸລະກິດ ແລະ ຮັບໃຊ້ວຽກງານຕ່າງໆຂອງກະຊວງ ແລະ ອົງການຕ່າງໆຕາມຄວາມເໝາະສົມ.

 

ທ່ານຄິດວ່າຂໍ້ມູນນີ້ມີປະໂຫຍດບໍ່?
ກະລຸນາປະກອບຄວາມຄິດເຫັນຂອງທ່ານຂ້າງລຸ່ມນີ້ ແລະຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງເນື້ອຫາຂອງພວກເຮົາ.
You can provide comment/feedback on draft legislation to relevant government agencies for improvement before entering into force.
ຖ້າທ່ານມີຄໍາແນະນໍາ/ຂໍ້ສະເໜີ ຕໍ່ ຮ່າງ ນິຕິກໍາ ເພື່ອຊ່ວຍອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດນໍາເຂົົ້າ ເເລະ ສົ່ງອອກ ຂອງ ທ່ານ, ກະລຸນາດໍາເນີນການຕື່ມແບບຟອມນີ້.

ຂົງເຂດການດໍາເນີນທຸລະກິດ
 
ສາມາດໃຫ້ຂໍ້ມູນສະເພາະ ກ່ຽວກັບ ນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ເປັນອຸປະສັກ ຫຼື ສິ່ງທ້າທາຍໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດຂອງທ່ານ.

ຕົວຢ່າງ: ມາດຕາ 8 ຂອງ (ຮ່າງ) ຂໍ້ຕົກລົງ ວ່າດ້ວຍການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟແລະ ນໍ້າມັນຫຼໍ່ລື່ນ, ເລກທີ.........../ອຄ, ວັນທີ........... ມີນາ 2025. (300 ຄໍາ)

ຜົນກະທົບຂອງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ຕໍ່ການທຸລະກິດຂອງທ່ານແມ່ນຫຍັງ?

ຕົວຢ່າງ: ຂ້ອຍໄດ້ໃຊ້ເວລາຢ່າງໜ້ອຍສອງເດືອນໃນຂັ້ນຕອນຜ່ານແຜນການນໍາເຂົ້າປະຈໍາປີ (Master List) ຂອງບັນດາຂະເເໜງການຂອງລັດ ທີ່ເຫັນວ່າມີຫຼາຍພາກສ່ວນ, ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງ ຫຼື ໃຊ້ເວລາດົນ ເກີນໄປ. (300 ຄໍາ)

ຂໍ້ສະເໜີ ເພື່ອປັບປຸງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ສາມາດຊ່ວຍແກ້ໄຂສິ່ງທ້າທາຍຂອງ ທ່ານ?

ຕົວຢ່າງ: ຂໍ້ກໍານົດສໍາລັບໄລຍະເວລາໃນການອະນຸມັດ/ຮັບຮອງເເຜນ Master List ໃຫ້ສັ້ນເຂົ້າ. (300 ຄໍາ)

ຜ່ານມາທ່ານສະເໜີຄໍາເເນະນໍານີ້ ຫາອົງການຂອງລັດຖະບານໃດບໍ່?
ຂໍ້ມູນຕິດຕໍ່
ທ່ານ ຕ້ອງການໃຫ້ພວກເຮົາເປີດເຜີຍຄໍາເຫັນຂອງທ່ານຕໍ່ສາທາລະນະ ຫຼື ບໍ່?