ສະຫລຸບຫຍໍ້ປະເດັນອັນສໍາຄັນ

     ການເຕີບໃຫຍ່ຂະຫຍາຍຕົວຂອງເສດຖະກິດໃນພາກພື້ນປະເທດອາຊີທີ່ກໍາລັງພັດທະນາ ແມ່ນມີທ່າແຮງທີ່ດີ ແຕ່ວ່າການລະບາດຂອງພະຍາດ COVID-19 ໄດ້ສ້າງຄວາມເສຍຫາຍຢ່າງໜັກໜ່ວງ. ເຖິງຢ່າງໃດກໍ່ຕາມ, ການຟື້ນຟູເສດຖະກິດຂອງພາກພື້ນແມ່ນຍັງຄົງດຳເນີນຕໍ່ໄປເປັນເທື່ອລະບາດກ້າວ ໃນຂະນະດຽວກັນການຟື້ນຕົວຫາຍຈາກໂລກພະຍາດດັ່ງກ່າວຂອງປະຊາກອນໂລກກໍ່ເພີມຂື້ນ ແລະ ການໄດ້ຮັບວັກຊີນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ ແລະ ທົ່ວເຖິງ ກໍ່ເປັນຕົວແປທີ່ສໍາຄັນໃຫ້ການຂັບເຄື່ອນເສດຖະກິດໃຫ້ຄ່ອຍໆດີຂື້ນ.ການຂະຫຍາຍຕົວຂອງພາກພື້ນຄາດວ່າຈະຟື້ນຕົວມາເປັນ 7,3% ໃນປີ 2021 ແລະ ໃນລະດັບປານກາງຫາ 5,3% ໃນປີ 2022. ນອກຈາກເສດຖະກິດອຸດສາຫະກຳທີ່ມີລາຍໄດ້ສູງ, ການຄາດຄະເນສຳລັບປີນີ້ ແມ່ນມີການເຕີບໂຕ 7,7% ແລະ 5,6% ສຳລັບປີໜ້າ. ອັດຕາເງິນເຟີ້ ທີ່ມີການຫຼຸດລົງເລັກນ້ອຍໃນປີ 2020, ຄາດວ່າຈະຫຼຸດລົງຕື່ມເຖິງ 2,3% ໃນປີ 2021 ເພື່ອການຫຼຸດຜ່ອນຄວາມກົດດັນດ້ານລາຄາຂອງສະບຽງອາຫານ, ໂດຍຄາດວ່າຈະເພີ່ມຂື້ນ 2,7% ໃນປີ 2022.

     ໃນຄວາມເປັນຈີງຄວາມສ່ຽງດ້ານການລົງທືນໂດຍພາບລວມແມ່ນຍັງສູງ ຍ້ອນຜົນກະທົບຈາກການລະບາດຂອງພະຍາດ COVID-19 ແລະ ການສັກຢາວັກຊີນທີ່ຫລ້າຊ້າ ຫຼື ບໍ່ມີປະສິດຕິຜົນ ທີ່ເປັນສາເຫດອັນສໍາຄັນໃນການທ່ວງດຶງການຂັບເຄື່ອນເສດຖະກິດໃຫ້ສາມາດກັບຄືນມາຟື້ນໂຕໄດ້ອີກຄັ້ງ. ດັ່ງນັ້ນ, ບັນດາຄວາມສ່ຽງເຫຼົ່ານີ້ທີ່ໄດ້ຍົກຂື້ນມາ ແລະ ລາຍງານ ໃນບົດລາຍງານບົດນີ້ ເພື່ອໃຫ້ຮັບຮູ້ເຖິງຜົນກະທົບຢ່າງໜັກໜ່ວງຈາກການລະບາດຂອງພະຍາດລະບາດ COVID-19 ຕໍ່ກັບການພັດທະນາເສດຖະກິດໃນພາກພື້ນອາຊີທັງທາງດ້ານການເຕີບໂຕ ແບບຍືນຍົງດ້ານສິ່ງແວດລ້ອມ ແລະ ດ້ານຄວາມເທົ່າທຽບສະເໝີພາບ.

     ການກັບຄືນສູ່ການຈະເລີນເຕີບໂຕນີ້ຈະຕ້ອງມີການລະດົມແຫຼ່ງທຶນຈາກ ພາກລັດ ແລະ ເອກະຊົນ. ໃນຊຸມປີຜ່ານມານີ້ໄດ້ເຫັນການຂະຫຍາຍຕົວທາງດ້ານການເງິນ ແລະ ການພັດທະນາສີຂຽວ ໃນສັງຄົມທົ່ວໂລກ ແລະ ພາກພື້ນຢ່າງໄວວາ, ໂດຍສະເພາະຈາກແຫລ່ງທືນເອກະຊົນ. ໃນຂະນະທີ່ປັດໄຈເສດຖະກິດບໍ່ແມ່ນປັດໃຈຫຼັກຂອງການຂະຫຍາຍຕົວນີ້ ແຕ່ແຮງຈູງໃຈທາງການເງິນແມ່ນມີບົດບາດສຳຄັນ. ເຖິງແມ່ນວ່າການວັດແທກຜົນກະທົບທາງດ້ານການເງິນ ແລະ ການພັດທະນາສີຂຽວ ໃນສັງຄົມ ແມ່ນສິ່ງທ້າທາຍ, ແຕ່ຫຼັກຖານສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ ມີສາຍພົວພັນກັບຜົນປະໂຫຍດດ້ານສິ່ງແວດລ້ອມຕໍ່ກັບສັງຄົມຢ່າງສູງ. ບັນດາລັດຖະບານຂອງປະເທດທີ່ກຳລັງພັດທະນາໃນພາກພື້ນອາຊີ ແມ່ນມີຫຼາຍຂົງເຂດທີ່ຕ້ອງໄດ້ບຳລຸງສ້າງເພື່ອການເງິນທີ່ຍືນຍົງ ໂດຍຜ່ານມາດຕະການດ້ານການເງິນ ແລະ ລະບຽບການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຕ່າງໆ. ນອກຈາກນັ້ນ, ການນໍາໃຊ້ມາດຕະຖານທົ່ວໄປໃນງການເປີດເຜີຍຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ແລະ ການວັດຜົນກະທົບ ຈະຊ່ວຍກະຕຸ້ນການເງິນ ທີ່ຄຽງຄູ່ໄປກັບການພັດທະນາສີຂຽວ ແລະ ສັງຄົມ.

     ສໍາລັບລາຍລະອຽດຂອງ ບົດລາຍງານ Asian Development Outlook (ADO) 2021 ສະບັບສົມບູນ ແມ່ນສາມາດດາວໂຫລດໄດ້ຈາກທີ່ນີ້: Asian Development Outlook (ADO) 2021.

# ຫົວຂໍ້ ດາວໂຫຼດ
1 ASIAN DEVELOPMENT OUTLOOK 2021, APRIL 2021 (Highlights) PDF
ທ່ານຄິດວ່າຂໍ້ມູນນີ້ມີປະໂຫຍດບໍ່?
ກະລຸນາປະກອບຄວາມຄິດເຫັນຂອງທ່ານຂ້າງລຸ່ມນີ້ ແລະຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງເນື້ອຫາຂອງພວກເຮົາ.
You can provide comment/feedback on draft legislation to relevant government agencies for improvement before entering into force.
ຖ້າທ່ານມີຄໍາແນະນໍາ/ຂໍ້ສະເໜີ ຕໍ່ ຮ່າງ ນິຕິກໍາ ເພື່ອຊ່ວຍອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດນໍາເຂົົ້າ ເເລະ ສົ່ງອອກ ຂອງ ທ່ານ, ກະລຸນາດໍາເນີນການຕື່ມແບບຟອມນີ້.

ຂົງເຂດການດໍາເນີນທຸລະກິດ
 
ສາມາດໃຫ້ຂໍ້ມູນສະເພາະ ກ່ຽວກັບ ນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ເປັນອຸປະສັກ ຫຼື ສິ່ງທ້າທາຍໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດຂອງທ່ານ.

ຕົວຢ່າງ: ມາດຕາ 8 ຂອງ (ຮ່າງ) ຂໍ້ຕົກລົງ ວ່າດ້ວຍການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟແລະ ນໍ້າມັນຫຼໍ່ລື່ນ, ເລກທີ.........../ອຄ, ວັນທີ........... ມີນາ 2025. (300 ຄໍາ)

ຜົນກະທົບຂອງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ຕໍ່ການທຸລະກິດຂອງທ່ານແມ່ນຫຍັງ?

ຕົວຢ່າງ: ຂ້ອຍໄດ້ໃຊ້ເວລາຢ່າງໜ້ອຍສອງເດືອນໃນຂັ້ນຕອນຜ່ານແຜນການນໍາເຂົ້າປະຈໍາປີ (Master List) ຂອງບັນດາຂະເເໜງການຂອງລັດ ທີ່ເຫັນວ່າມີຫຼາຍພາກສ່ວນ, ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງ ຫຼື ໃຊ້ເວລາດົນ ເກີນໄປ. (300 ຄໍາ)

ຂໍ້ສະເໜີ ເພື່ອປັບປຸງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ສາມາດຊ່ວຍແກ້ໄຂສິ່ງທ້າທາຍຂອງ ທ່ານ?

ຕົວຢ່າງ: ຂໍ້ກໍານົດສໍາລັບໄລຍະເວລາໃນການອະນຸມັດ/ຮັບຮອງເເຜນ Master List ໃຫ້ສັ້ນເຂົ້າ. (300 ຄໍາ)

ຜ່ານມາທ່ານສະເໜີຄໍາເເນະນໍານີ້ ຫາອົງການຂອງລັດຖະບານໃດບໍ່?
ຂໍ້ມູນຕິດຕໍ່
ທ່ານ ຕ້ອງການໃຫ້ພວກເຮົາເປີດເຜີຍຄໍາເຫັນຂອງທ່ານຕໍ່ສາທາລະນະ ຫຼື ບໍ່?