ກອງປະຊຸມສຳມະນາ ຍຸດທະສາດການຂົນສົ່ງ ແລະ ການບໍລິຫານຈັດການຕ່ອງໂສ້ການສະໜອງສິນຄ້າ ໄດ້ດຳເນີນໄປເປັນເວລາ 3 ວັນ ຄືວັນທີ 12-14 ກັນຍາ 2017 ໂດຍມີຈຸດປະສົງເພື່ອຍົກສູງຂີດຄວາມສາມາດຂອງບັນດາຜູ້ປະກອບການ ແລະ ຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດ ໃຫ້ມີຄວາມຮູ້ ແລະ ເຂົ້າໃຈຢ່າງເລິກເຊິ່ງກ່ຽວກັບລະບຽບຫຼັກການ ການຂົນສົ່ງພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດ ພ້ອມກັບ ການບໍລິຫານຈັດການຕ່ອງໂສ້ການສະໜອງສິນຄ້າ.

ປະຈຸບັນ, ການຂົນສົ່ງແລະຕ່ອງໂສ້ການຜະລິດ ໄດ້ເຂົ້າມາມີບົດບາດສຳຄັນໃຫ້ແກ່ການເຊື່ອມໂຍງໃນລະດັບພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນເຂົ້າດ້ວຍກັນ. ດັ່ງນັ້ນ, ການພັດທະນາບຸກຄະລາກອນທາງດ້ານການຂົນສົ່ງໃນລາວ ທັງພາກລັດ ແລະ ເອກະຊົນ ຈຶ່ງຈຳເປັນທີ່ຈະຕ້ອງຮູ້ ວຽກງານການຂົນສົ່ງ, ການບໍລິຫານຈັດການລະບົບການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ, ລະບົບຕ່ອງໂສ້ການຈໍລະຈອນສິນຄ້າ, ລະບຽບການ ແລະ ຂັ້ນຕອນການຂົນສົ່ງຕ່າງໆ.

ຫົວໜ້າກົມຂົນສົ່ງ, ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ທ່ານ ບົວເພັດ ໄຊຍະສານ ກ່າວວ່າ ໂລຈິສຕິກໄດ້ເຂົ້າມາມີອິດທິພົນຫຼາຍຕໍ່ມູນຄ່າຂອງສິນຄ້າ ທີ່ໄດ້ຂົນສົ່ງຈາກຖານການຜະລິດໄປສູ່ຕະຫຼາດ. ສັງເກດເຫັນໄດ້ວ່າ ໃນບັນດາປະເທດທີ່ດ້ອຍພັດທະນາ ຜູ້ປະກອບການຕ້ອງໃຊ້ຕົ້ນທຶນໃນການຂົນສົ່ງ 15% ຫາ 20% ຂອງມູນຄ່າຜະລິດຕະພັນ ໃນຂະນະທີ່ ປະເທດທີ່ພັດທະນາແລ້ວສ່ວນຫຼາຍ ໃຊ້ຕົ້ນທຶນໃນການຂົນສົ່ງພຽງແຕ່ 4% ຫາ 9% ເທົ່ານັ້ນ.

ຕໍ່ກັບບັນຫາດັ່ງກ່າວ, ເພື່ອເປັນການຫຼຸດຜ່ອນຕົ້ນທຶນການຂົນສົ່ງ, ສະນັ້ນແລ້ວ ຈຳເປັນທີ່ສຸດທີ່ຕ້ອງເລັ່ງໃສ່ບັນຫາຕ່ອງໂສ້ການຈໍລະຈອນສິນຄ້າເປັນຕົ້ນຕໍ, ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ ກໍ່ຕ້ອງໄດ້ມີລະບົບການບໍລິຫານການຈັດທີ່ດີພໍສົມຄວນ ໂດຍເນັ້ນໜັກໃສ່ຂະບວນການຜະລິດທີ່ມີຄວາມຫຼາກຫຼາຍ, ການປະກອບສ່ວນຂອງບັນດາຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດ ແລະ ສິນຄ້າທີ່ຜະລິດ ລວມໄປເຖິງຜູ້ຈັດຈຳໜ່າຍສິນຄ້າ ແລະ ຜູ້ບໍລິໂພກ.

ຈາກນັ້ນ, ຮອງປະທານສະພາອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າແຫ່ງຊາດ ທ່ານ ວັນທອງ  ສິດທິກຸນ ໄດ້ກ່າວວ່າ ການຂະຫຍາຍຕົວທາງດ້ານເສດຖະກິດທີ່ມີຄວາມສະຖຽນລະພາບຂອງ ສປປ ລາວ ນັ້ນ ຕ້ອງໄດ້ອາໃສຂໍ້ໄດ້ປຽບຂອງການເຂົ້າເປັນສະມາຊິກຂອງອົງການການຄ້າໂລກ ແລະ ປະຊາຄົມເສດຖະກິດອາຊຽນ ເພື່ອໃຫ້ ສປປ ລາວ ໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດຫຼາຍທີ່ສຸດຈາກການເຂົ້າເປັນສະມາຊິກ.

ທ່ານ ຍັງກ່າວຕື່ມອີກວ່າ ກອງປະຊຸມສຳມະນາໃນຄັ້ງນີ້ ຜູ້ບັນຍາຍທີ່ມີປະສົບການຈະສາມາດໃຫ້ຂໍ້ມູນທີ່ເປັນປະໂຫຍດກ່ຽວກັບວຽກງານໂລຈິສຕິກ ໃຫ້ແກ່ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມບໍ່ຫຼາຍກໍ່ໜ້ອຍ ແລະ ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມສຳມະນາໃນຄັ້ງນີ້ ບໍ່ພຽງແຕ່ຈະໄດ້ຮຽນຮູ້ເລື່ອງການບໍລິການການຂົນສົ່ງເທົ່ານັ້ນ ແຕ່ຍັງສາມາດຮຽນຮູ້ເຖິງ ວິວັດທະນາການຂອງການຂົນສົ່ງ ແລະ ການບໍລິຫານຈັດການຕ່ອງໂສ້ການຈໍລະຈອນສິນຄ້າ ພ້ອມກັບການນຳໃຊ້ ຍຸດທະວິທີ ລະຫວ່າງການຄ້າ ແລະ ການຂົນສົ່ງເຂົ້າໃນຕ່ອງໂສ້ການສະໜອງສິນຄ້າ.

ແຫຼ່ງຂ່າວ: ໝັງສືພິມວຽງຈັນທາມ.

ທ່ານຄິດວ່າຂໍ້ມູນນີ້ມີປະໂຫຍດບໍ່?
ກະລຸນາປະກອບຄວາມຄິດເຫັນຂອງທ່ານຂ້າງລຸ່ມນີ້ ແລະຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງເນື້ອຫາຂອງພວກເຮົາ.
You can provide comment/feedback on draft legislation to relevant government agencies for improvement before entering into force.
ຖ້າທ່ານມີຄໍາແນະນໍາ/ຂໍ້ສະເໜີ ຕໍ່ ຮ່າງ ນິຕິກໍາ ເພື່ອຊ່ວຍອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດນໍາເຂົົ້າ ເເລະ ສົ່ງອອກ ຂອງ ທ່ານ, ກະລຸນາດໍາເນີນການຕື່ມແບບຟອມນີ້.

ຂົງເຂດການດໍາເນີນທຸລະກິດ
 
ສາມາດໃຫ້ຂໍ້ມູນສະເພາະ ກ່ຽວກັບ ນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ເປັນອຸປະສັກ ຫຼື ສິ່ງທ້າທາຍໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດຂອງທ່ານ.

ຕົວຢ່າງ: ມາດຕາ 8 ຂອງ (ຮ່າງ) ຂໍ້ຕົກລົງ ວ່າດ້ວຍການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟແລະ ນໍ້າມັນຫຼໍ່ລື່ນ, ເລກທີ.........../ອຄ, ວັນທີ........... ມີນາ 2025. (300 ຄໍາ)

ຜົນກະທົບຂອງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ຕໍ່ການທຸລະກິດຂອງທ່ານແມ່ນຫຍັງ?

ຕົວຢ່າງ: ຂ້ອຍໄດ້ໃຊ້ເວລາຢ່າງໜ້ອຍສອງເດືອນໃນຂັ້ນຕອນຜ່ານແຜນການນໍາເຂົ້າປະຈໍາປີ (Master List) ຂອງບັນດາຂະເເໜງການຂອງລັດ ທີ່ເຫັນວ່າມີຫຼາຍພາກສ່ວນ, ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງ ຫຼື ໃຊ້ເວລາດົນ ເກີນໄປ. (300 ຄໍາ)

ຂໍ້ສະເໜີ ເພື່ອປັບປຸງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ສາມາດຊ່ວຍແກ້ໄຂສິ່ງທ້າທາຍຂອງ ທ່ານ?

ຕົວຢ່າງ: ຂໍ້ກໍານົດສໍາລັບໄລຍະເວລາໃນການອະນຸມັດ/ຮັບຮອງເເຜນ Master List ໃຫ້ສັ້ນເຂົ້າ. (300 ຄໍາ)

ຜ່ານມາທ່ານສະເໜີຄໍາເເນະນໍານີ້ ຫາອົງການຂອງລັດຖະບານໃດບໍ່?
ຂໍ້ມູນຕິດຕໍ່
ທ່ານ ຕ້ອງການໃຫ້ພວກເຮົາເປີດເຜີຍຄໍາເຫັນຂອງທ່ານຕໍ່ສາທາລະນະ ຫຼື ບໍ່?