ກອງປະຊຸມ ສຳມະນາ ກ່ຽວກັບ “ແນວທາງປັບປຸງ ວຽກງານອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ” ໄດ້ຈັດຂື້ນ ໃນວັນທີ 24 ພະຈິກ 2016, ທີ່ໂຮງແຮມເມືອງທັນ ໂດຍ ຫ້ອງການປະຈຳກອງເລຂາອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ, ກົມການນຳເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງອອກ, ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ ເຊິ່ງໄດ້ຮັບກຽດເປັນປະທານໂດຍ ທ່ານ ນາງ ບານສະຕິ ເທບພະວົງ, ຫົວໜ້າກົມການນຳເຂົ້າ ແລະ ສົ່ງອອກ, ຮອງຫົວໜ້າກອງເລຂາອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ ແລະ ມີຜູ້ຕາງໜ້າຈາກສະມາຊິກກອງເລຂາອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າເຂົ້າຮ່ວມ ຈຳນວນ 40 ທ່ານ.

ຈຸດປະສົງຂອງກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ ແມ່ນເພື່ອສ້າງຄວາມເຂົ້າໃຈ ໃຫ້ບັນດາສະມາຊິກກອງເລຂາອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ ຮັບຊາບ ກ່ຽວກັບຄວາມຈຳເປັນ ແລະ ຄວາມສຳຄັນຂອງວຽກງານປະຕິຮູບຂັ້ນຕອນ, ລະບຽບການທາງດ້ານການຄ້າ ແລະ ການປັບປ່ຽນທັດສະນະຂອງການບໍລິຫານ ແລະ ຄຸ້ມຄອງ ເພື່ອຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍສັນຍາອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ ໃນຂອບອົງການການຄ້າໂລກ ທີ່ ສປປ ລາວ ໄດ້ໃຫ້ສັດຕະຍາບັນ ຢ່າງມີປະສິດທິຜົນ.

ສປປ ລາວ ໄດ້ແຈ້ງໃຫ້ສັດຕະຍາບັນແກ່ ສັນຍາ ອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ (ສັນຍາ ອຄ) ແກ່ອົງການການຄ້າໂລກ  ໃນປີ 2015 ແລະ ໄດ້ແຈ້ງບັນດາມາດຕະການທີ່ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ ທີ່ນອນໃນໝວດ A ຈຳນວນ 13/36 ມາດຕະການ, ເຮັດໃຫ້ ສປປ ລາວ ເປັນປະເທດສະມາຊິກ WTO ທີ 18 ທີ່ແຈ້ງເຂົ້າຮ່ວມສັນຍາດັ່ງກ່າວຢ່າງເປັນທາງການ. ປະຈຸບັນ ສັນຍາ ອຄ ຍັງບໍ່ທັນມີຜົນບັງຄັບໃຊ້ເທື່ອ ເນື່ອງຈາກຕ້ອງລໍຖ້າ 2/3 ຂອງຈຳນວນປະເທດສະມາຊິກ WTO ຮັບຮອງເອົາສັນຍາດັ່ງກ່າວ ຈຶ່ງຈະມີຜົນບັງຄັບໃຊ້. ປະຈຸບັນ ມີ 90% ຫຼື 98 ປະເທດ ໄດ້ແຈ້ງໃຫ້ສັດຕະຍາບັນແກ່ ສັນຍາ ອຄ.

ເພື່ອກະກຽມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດພັນທະຂອງ ສັນຍາອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ (ສັນຍາ ອຄ) ສປປ ລາວໄດ້ຈັດແບ່ງມາດຕະການອອກເປັນ 3 ໝວດຄື: ໝວດ A, B, ແລະ C. ໃນນັ້ນ ໝວດ A ແມ່ນມາດຕະການທີ່ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ເລີຍ. ໝວດ B ແມ່ນມາດຕະການທີ່ຍັງຕ້ອງການເວລາໃນການປັບປຸງບັນດານິຕິກຳ ແລະ ກະກຽມຄວາມພ້ອມໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດສັນຍາ. ແລະ ໝວດ  C ເປັນມາດຕະການທີ່ຕ້ອງການເວລາ ແລະ ຕ້ອງການຂໍຄວາມຊ່ວຍເຫຼືອຈາກຕ່າງປະເທດ.

ທ່ານ ນາງ ບານສະຕິ ເທບພະວົງ ກ່າວວ່າ: “ເພື່ອເປັນການກະກຽມການຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍສັນຍາ ອຄ ພາຍໃຕ້ອົງການການຄ້າໂລກ ກອງເລຂາອຳນວຍຄວາມສະດວກທາງດ້ານການຄ້າ (ກຂອຄ) ໄດ້ສ້າງແຜນດໍາເນີນງານ ສັນຍາ ອຄ ຊຶ່ງໄດ້ກວດຄືນບັນດາມາດຕະການທີ່ນອນຢູ່ໃນໝວດ B ມາດຕະການທີ່ຍັງຕ້ອງການເວລາໃນການປັບປຸງບັນດານິຕິກຳ ແລະ ຄວາມພ້ອມໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດສັນຍາ ອຄ, ແລະ ໝວດ C ເປັນບັນດາມາດຕະການທີ່ຕ້ອງການເວລາ ແລະ ຕ້ອງການຂໍຄວາມຊ່ວຍເຫຼືອຈາກຕ່າງປະເທດ” .

ທີ່ປະຊຸມ, ນັກສຳມະນາກອນ ໄດ້ສະແດງຄວາມກະຕືລືລົ້ນໃນການຮັບຟັງ ແລະ ຕັ້ງຄຳຖາມຕໍ່ ການນຳສະເໜີຫຼາຍບັນຫາທີ່ສຳຄັນ ເຊັ່ນການຄຸ້ມຄອງການປ່ຽນແປງ, ການນຳພາການປ່ຽນແປງ, ຄວາມສຳຄັນຂອງການປຶກສາຫາລື ແລະ ຮ່ວມມືລະຫວ່າງພາກລັດ ແລະ ທຸລະກິດ, ການບໍລິຫານຄວາມສ່ຽງ, ແລະ ການອອກອະນຸຍາດດ້ວຍຕົນເອງຂອງຜູ້ປະກອບການ.

ທ່ານຄິດວ່າຂໍ້ມູນນີ້ມີປະໂຫຍດບໍ່?
ກະລຸນາປະກອບຄວາມຄິດເຫັນຂອງທ່ານຂ້າງລຸ່ມນີ້ ແລະຊ່ວຍພວກເຮົາປັບປຸງເນື້ອຫາຂອງພວກເຮົາ.
You can provide comment/feedback on draft legislation to relevant government agencies for improvement before entering into force.
ຖ້າທ່ານມີຄໍາແນະນໍາ/ຂໍ້ສະເໜີ ຕໍ່ ຮ່າງ ນິຕິກໍາ ເພື່ອຊ່ວຍອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດນໍາເຂົົ້າ ເເລະ ສົ່ງອອກ ຂອງ ທ່ານ, ກະລຸນາດໍາເນີນການຕື່ມແບບຟອມນີ້.

ຂົງເຂດການດໍາເນີນທຸລະກິດ
 
ສາມາດໃຫ້ຂໍ້ມູນສະເພາະ ກ່ຽວກັບ ນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ເປັນອຸປະສັກ ຫຼື ສິ່ງທ້າທາຍໃນການດໍາເນີນທຸລະກິດຂອງທ່ານ.

ຕົວຢ່າງ: ມາດຕາ 8 ຂອງ (ຮ່າງ) ຂໍ້ຕົກລົງ ວ່າດ້ວຍການນໍາເຂົ້ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟແລະ ນໍ້າມັນຫຼໍ່ລື່ນ, ເລກທີ.........../ອຄ, ວັນທີ........... ມີນາ 2025. (300 ຄໍາ)

ຜົນກະທົບຂອງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ຕໍ່ການທຸລະກິດຂອງທ່ານແມ່ນຫຍັງ?

ຕົວຢ່າງ: ຂ້ອຍໄດ້ໃຊ້ເວລາຢ່າງໜ້ອຍສອງເດືອນໃນຂັ້ນຕອນຜ່ານແຜນການນໍາເຂົ້າປະຈໍາປີ (Master List) ຂອງບັນດາຂະເເໜງການຂອງລັດ ທີ່ເຫັນວ່າມີຫຼາຍພາກສ່ວນ, ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງ ຫຼື ໃຊ້ເວລາດົນ ເກີນໄປ. (300 ຄໍາ)

ຂໍ້ສະເໜີ ເພື່ອປັບປຸງນິຕິກໍາດັ່ງກ່າວ ທີ່ສາມາດຊ່ວຍແກ້ໄຂສິ່ງທ້າທາຍຂອງ ທ່ານ?

ຕົວຢ່າງ: ຂໍ້ກໍານົດສໍາລັບໄລຍະເວລາໃນການອະນຸມັດ/ຮັບຮອງເເຜນ Master List ໃຫ້ສັ້ນເຂົ້າ. (300 ຄໍາ)

ຜ່ານມາທ່ານສະເໜີຄໍາເເນະນໍານີ້ ຫາອົງການຂອງລັດຖະບານໃດບໍ່?
ຂໍ້ມູນຕິດຕໍ່
ທ່ານ ຕ້ອງການໃຫ້ພວກເຮົາເປີດເຜີຍຄໍາເຫັນຂອງທ່ານຕໍ່ສາທາລະນະ ຫຼື ບໍ່?